Laki Naik Penin Bile Bini....

by - 11:57:00 am


SITUASI #1

Laki tepon : Yang oii..Abg kat kedai mamak ni..Awak nak pesan ape2..

Bini jawab : Takmo bang..Bini awak diet..

Laki pon balik umah, goyang tangan tak beli pape..
Sampai umah, tgk bini tarik muke moncong mcm cencorot..
Siap majuk2..Lari tdo bilik sebelah..

Laki query balik : Kan tadi awak yg takmau pesan pape Yang oiii...

Bini jawab : Memangla org kata takmau pesan pape..Tapi belikan jerla pape..Kalau abang beli pape kite makan jerrr...

Laki : Eh, bini aku ni..yang mana satu nihh??? 

------------------------------

SITUASI #2

Laki tepon : Petang ni awak masak ape Yang?

Bini jawab : Alaaahh..Hari2 kena masak, penatlah bang!
Balik keje ni abang makan siap2lah..

Laki pon, balik keje...
Singgah kedai mamak tibai nasik beriyani kari kamben baekk punyerr...
Sampai umah, sendawa bau kamben..
Tiba2..

Bini jerit panggil suh makan.,

Bini : Bang, bini awak masak sambal tumis petai, sama sup ayam, sama telur bistik, sama ayam goreng kunyit..Jom makannnn!!!

Si laki terkulat2 pandang makanan penoh satu meja, sedangkan perot dia dah senak, penoh dgn kamben...
Merajuk lagiii...Tdo bilik sebelah lagiii...!!

Laki : Yang, awak ni ade kecelaruan mental ke halusinasi nihhh???....

------------------------------

SITUASI #3

Bini : Abg ni, kalo duk umah asek sepah umah jerlah! Bini abg penat tau nak kemas umah semedang... Awat abg x kuar pi mancing kerrr... Pi main bola kerr...
Pegilah! Pegilah! Saya nak rilek2 ngan budak2 nih...

Si laki punyer seronok weiiii...
Dan dan bangun pi tukar baju, capai talipon, capai kunci kete....

Bila dah siap, kuar bilik....
Tgk hanak bini dah siap2 pakai baju lawa....

Bini : Banggggg, bini awk sama hanak2 ikot awk eh??...

------------------------------

SITUASI #4

Bini : Bang, ujung minggu ni balik kampung tak?

Laki : Abg kejelah Yang...

Bini : Abg hantar bini abg ngn hanak2 dah la bang, pastu abg lik la KL balik....

Lepas dah hantar hanak bini balik Parit Buntaq,
Esoknyer, laki pon start kete..Nak balik KL....

Baru sampai Tepeng, talipon berbunyi..Bini dia tepon....

Bini : Abg bila nk balik amik kitorang bang?...

Laki : ???????????????......

------------------------------

SITUASI #5

Bini : Abg ni asek tgk tibi jerrr dari semalam tau..Abg tak kesian bini abg kerr? dah kelupas2 kulit jari taw... Asek basoh kain jerr... Abg tulunla lipat banjaran Himalaya dlm bilik rahsia tu bang....

Laki pon, dgn muke rebel.... Masuk bilik rahsia.... Lipat kain....

Sekali, bini masuk bilik nak usha line... Tetibe jerr kena petir plak....

Bini : Ape awk lipat kain mcm ni banggg?... Nape sudut kanan tak align ngn sudut kiri nih?... Nape kolar baju ni awk lipat ke dalam?... Nape spender ni awk lipat 3?... Knape? Knape? Knape?....

------------------------------

SITUASI #6

Bini : Nah hamik anak ni bang... pakaikan pampers, pakaikan baju... Bini abg nak gi mandikan hanak yg sorang lagik....

Laki : Nak pakai baju mane ni Yang??....

Bini : Alah abg ni... Kan baju hanak ade 8 bakul tu.... Pakaikan jerlah baju mana2 pon.... Bukan ade org nk tgk ponnnn...

Bila bini tgk, anak dah siap pakai baju....

Bini : Ape pesen baju abg bg budak ni pakai ni banggg! Apsal suar kunen, tapi baju kaler merah?... Kalo org tgk, nnti org ingat hanak kite ni sami plakkk!...

------------------------------

Credit to : Blog Pelik Oh Pelik



You May Also Like

2 Silent Hunter's Footprints

  1. saket perut kte gelak bce entry ni!!!

    ReplyDelete
  2. @EyqaLuvender kekekekek~ CM pon smpai terpikir, padanla laki aku asek stress jerrr..Gugugu~

    ReplyDelete