Blogger templates

Friday, 30 December 2011

Al-Quran Sebagai Pembela Di Hari Akhirat

Assalamualaikum & salam Jumaat semua! ^^,
Alhamdulillah, syukur ke hadrat Ilahi kerana dengan izinNya kite semua masih berpeluang untuk bernafas pada hari ni..
 
Korang selalu baca Al-Quran tak? Ape? Dah khatam 2,3 kali??
Alhamdulillah..
Tapi tak semestinya klu dah khatam 2,3 kali tu dah tak perlu bace Al-Quran lagi..
Al-Quran tu kan sumber pedoman kite..
Bukan setakat utk dikhatamkan, tapi perlu difahami jugak..
Sekurang2nya cubelah fahami..InsyaAllah mendapat hidayah dari Allah SWT..
Alah, tak susah pon..Beli jer yang ade tafsir tu, bacelah..
Tak perlula bace byk2 sekaligus, 2 helai sehari pon jadilah..
Sikit2 lame2 jadi bukit ye dak?
 
Oklah, mari kite sama2 bermuhasabah diri dengan kisah ni ye..
 
 
 
Abu Umamah r.a. berkata : "Rasulullah S.A.W telah menganjurkan supaya kami semua mempelajari Al-Quran, setelah itu Rasulullah S.A.W memberitahu kelebihan Al-Quran."
 
Telah bersabda Rasulullah S.A.W : "Belajarlah kamu akan Al-Quran, di akhirat nanti dia akan datang kepada ahli2nya, yang mana di kala itu orang sangat memerlukannya."
 
Ia akan datang dalam bentuk seindah2nya dan ia berkata, "Kenalkah kamu kepadaku?" Maka orang yang pernah membaca akan menjawab : "Siapakah kamu?"
 
Maka berkata Al-Quran : "Akulah yang kamu cintai dan kamu sanjung, dan juga telah bangun malam untukku dan kamu juga pernah membacaku di waktu siang hari."
 
Kemudian berkata orang yang pernah membaca Al-Quran itu : "Adakah kamu Al-Quran?" Lalu Al-Quran mengakui orang yang pernah membaca mengadap Allah S.W.T. Lalu orang itu diberi kerajaan di tangan kanan dan kekal di tangan kirinya, kemudian dia meletakkan mahkota di atas kepalanya.
 
Pada kedua ayah dan ibunya pula, yang muslim diberi perhiasan yang tidak dapat ditukar dengan dunia walau berlipat ganda, sehingga keduanya bertanya : "Dari manakah kami memperolehi ini semua, padahal amal kami tidak sampai ini?"
 
Lalu dijawab : "Kamu diberi ini semua kerana anak kamu telah mempelajari 
Al-Quran."
 
 
 
~Wallahualam~
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

Thursday, 29 December 2011

Hobi Lama Kembali Lagi!!!

Assalamualaikum & selamat petang all!
 
Pekaba korang? Harapnyer sihatlah semua ye..Hehe.,
CM baru masuk opis balik ari ni..So, besela klu dah cuti lebih dari 2 ari tu kan..
Masuk2 opis jer macam blurrr2 plak..Tak tau nak mule keje dari mane..Kahkahkah!
 
Ari tu CM bercuti & balik kampung..Balik KL pagi semalam..Sampai2 jer, tghari tu da nak kene anta Mr. Chenta gi outstation balik..Sebak jugakla tgk die berlalu dlm tren..Tapi xnakla nanges2..Tabahlah wahai hati..Sob Sob T_T..~~
 
So, untuk menghibur hati yang duka lara tu, otw balik CM menyinggahla kedai buku usha2 novel..Terbeli la 2 buah novel ni..Dah lame sebenarnyer CM tinggalkan bidang khatam mengkhatam novel nih..Tapi bla dah start balik nih, abesla..Pasni giler shopin novel lagi la..Kempes lagila dompetku..Huhu~~~
 
Jom tengok novel ape yg CM dah rembat tu..
v
v
v
v
v
v
v
v

Jodoh Kau & Aku.. Mule tengok cover dah jatuh ati..mcm ala2 cute jer..Bace sinopsis plak macam menarik..Terus rembat tanpa banyak cakap.. Dah abeh separuh da CM bace..Kekekeke.,X sabar nak balik sambung baca..Heheh~



Sayangku CASPER nih still berbalut lam plastik lagik..Tgh tgu turn nak dikhatamkan..Hehe., Pon berkenan sbb cover die yang gempak..Bace tajuk & sinopsis pon cambest.. Teros rembat..
 
 
Ok, FYI dua2 novel ni terbitan Fajar Pakeer..Mase beli tu tak prasan pon..Dah sampai umah baru perasan..Nampaknyer novel2 keluaran Fajar Pakeer ni bley tahan gak menariknyer..Lain kali bleh beli lagik..Lalalala~~^_^
 
Bile da ralit membace novel nih, xdela terlayan sgt prasaan sedih rindukan Mr. Chenta..
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

Monday, 26 December 2011

IBU

Assalamualaikum & selamat sejahtera semua!

Hari tu CM ade terbace satu tulisan ni..Tapi tak ingat kat mana.. Tulisan yang berupa luahan hati seoarang yang bergelar ANAK..CM bace pon menitik airmata.. Terfikir begitu jauh kite hanyut dalam dunia pekerjaan dan hidup  dalam dunia sendiri sehingga terkadang terlupa wujudnya seorang insan yang bergelar IBU..

Bacelah..Semoga dapat menjadi teladan buat kite semua..



Orang kata aku lahir dari perut IBU..
Bila dahaga, yang susukan aku..IBU
Bila lapar, yang suapkan aku..IBU
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku..IBU
Kata IBU, perkataan pertama yang aku sebut.. MAK!
Bila bangun tidur, aku cari..IBU
Bila nangis, orang pertama yang datang..IBU
Bila nak bermanja..aku dekati IBU
Bila nak bergesel..aku duduk sebelah IBU
Bila sedih, yang boleh memujukku hanya IBU
Bila nakal, yang memarahi aku..IBU
Bila merajuk..yang memujukku cuma..IBU
Bila melakukan kesalahan..yang paling cepat marah..IBU
Bila takut..yang tenangkan aku..IBU
Bila nak peluk..yang aku suka peluk hanyala..IBU
 
Aku selalu teringatkan..IBU
Bila sedih, aku mesti talipon..IBU
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu adalah..IBU
Bila bengang..aku suka luah pada..IBU
Bila takut, aku selalu panggil.."ibuuuuuuuuuu!"
Bila sakit, orang paling risau adalah..IBU
Bila nak exam, orang paling sibuk juga..IBU
Bila merajuk, yang datang pujuk aku juga..IBU
Bila buat hal, yang marah aku dulu..IBU
Bila ada masalah, yang paling risau..IBU
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..IBU
Yang selalu masak masakn kegemaranku..IBU
Yang selau simpan dan kemaskan barang2 aku..IBU
Yang selalu berleter kat aku..IBU
Yang selalu puji aku pun..IBU
Yang selalu nasihatkan aku sudah tentu..IBU
Bila nak kahwin..orang pertama aku tunjuk dan rujuk adalah..IBU
 
Aku kini telah mempunyai pasangan hidup sendiri..
Bila seronok..aku cari pasanganku
Bila sedih..aku cari IBU
Bila berjaya..aku ceritakan pada pasanganku
Bila gagal..aku ceritakan pada IBU
Bila bahagia..aku peluk erat pasanganku
Bila berduka..aku peluk erat IBU ku
Bila nak bercuti..aku bawa pasanganku
Bila sibuk..aku hantar ke rumah IBU
Selalu aku ingat..pasanganku
Selalu ingat kat aku..IBU
Bila-bila..aku akan telfon pasanganku
Entah bila..aku nak telefon IBU
Selalu..aku belikan hadiah untuk pasanganku
Entah bila..aku nak belikan hadiah untuk IBU ku
 
 

P/S : The best medicine in the world is a mother's ^^,


 
 
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

Sunday, 25 December 2011

Life Is Short

Assalamualaikum!


 Hey peeps! How's ur day?
Hope all of us having such a great day & Happy Christmas! ^^,
 
From now on, I'll declare Sunday as English day for me & my blog..So, everything I'm gonna write will be in English..In hopes my vocabs will be improve gradually..Huhu., Hope so..T_T
 
So for the time being as I'm improving my vocabs, just ignore any broken parts of my writing (broken English..Wahahaha!) okay! ^_^#
 
 
For today, should we juz sit for a minute & think deeply about our life..Life is great isn't it? But have we ever think that life is too short..Too short that it will end up so soon..
Humm, what a pathetic word - END ..
 
Life is short. Yet too much a time, we don't have the momentto sit, think, ponder, wonder or reflect right? Many a time, the evolution of our past to our present and our future is dependent on the period of precious moments we take to carefully reflect and think about what we want and need in life. Certain moments are meant to be celebrated and preserved. Some memories are indeed essential to be cherished. Others are vital for us to learn and grow from.
 
So lets take a minute to stop & reflect. Often moments like these will bring us through a precious journey, helps us appreciate, teaches us to smile, acknowledges our accomplishments, brings us motivation, highlights our success, bring us much amazement.. and cost us nothing but a mere seconds of time. What a wonderful life isn't it?
 
And thoughts give birth to vision and dreams, thoughts are capable of changing our lives, who we are and brings out the best from within. Thoughts help us change our world to make a difference in life. So, have we been reflecting on our life lately?
 
Life is short my friends. So, lets seize every moment we can gain out of it. Lest we live in regrets of not having any time to slow down, stop, and just reflect.
 
P/S : Life is too short..so kiss slowly, laugh insanely, love truly, and forgive quickly..
 
 
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)



Read More

Saturday, 24 December 2011

Jawapan Teka-Teki Imam Al-Ghazali


Assalamualaikum sume!
Selamat berhujung minggu..
Okay, ari ni CM janji nak bg jawapan 'Teka-Teki' semalam kan?
 
Jom scroll down! ^^,
  
 
 
'Teka-Teki Imam Al-Ghazali'..
 
Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid2nya lalu beliau bertanya teka-teki :
 
Imam Ghazali : "Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini?"
Murid 1 : "Orang tua"
Murid 2 : "Guru"
Murid 3 : "Teman"
Murid 4 : "Kaum Kerabat"
 
Jawapan Imam Ghazali : "Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling dekat dengan kita ialah MATI. Sebab itu janji Allah bahawa setiap yang bernyawa pasti akan mati (Surah Ali-Imran : 185)."
 
 
 Imam Ghazali : "Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini?"
Murid 1 : "Negeri Cina"
Murid 2 : "Bulan"
Murid 3 : "Matahari"
Murid 4 : "Bintang2"
 
Jawapan Imam Ghazali : "Semua jawapan itu benar. Tetapi yang paling benar adalah MASA LALU. Bagaimanapun kita, apa pun kenderaan kita, tetap kita tidak akan dapat kembali masa yang lalu. Oleh sebab itu kita harus menjaga hari ini, hari esok, dan hari2 yang akan datang dengan perbuatan yang sesuai dengan ajaran agama."
 
 
Imam Ghazali : "Apa yang paling besar di dunia ini?"
Murid 1 : "Gunung"
Murid 2 : "Matahari"
Murid 3 : "Bumi"
 
Jawapan Imam Ghazali : "Semua jawapan itu benar. Tapi yang besar sekali adalah HAWA NAFSU (Surah Al-A'raf : 179). Maka kita harus hati2 dengan nafsu kita, jangan sampai nafsu kita membawa ke neraka."
 
 
Imam Ghazali : "Apa yang paling berat di dunia?"
Murid 1 : "Baja"
Murid 2 : "Besi"
Murid 3 : "Gajah"
 
Jawapan Imam Ghazali : "Semua itu benar, tapi yang paling berat adalah MEMEGANG AMANAH (Surah Al-Azab : 72)."
 
 
Imam Ghazali : "Apa yang paling ringan di dunia?"
Murid 1 : "Kapas"
Murid 2 : "Angin"
Murid 3 : "Debu"
Murid 4 : "Daun2"
 
Jawapan Imam Ghazali : "Semua jawapan kamu itu benar, tapi yang paling ringan sekali di dunia ini adalah MENINGGALKAN SOLAT. Gara2 pekerjaan kita atau urusan dunia, kita tinggalkan solat."
 
 
Imam Ghazali : "Apa yang paling tajam sekali di dunia ini?
Dengan serentak murid2nya menjawab : "Pedang"
 
Jawapan Imam Ghazali : "Itu benar, tapi yang paling tajam sekali di dunia ini adalah LIDAH MANUSIA. Kerana melalui lidah, manusia dengan mudahnya menyakiti hati dan melukai perasaan saudaranya sendiri."
 
 
 
 
 P/S : Saudaraku semua! Ingatlah! Tugas, kerja, pangkat, gaji, dan taraf hidup kita sekarang adalah pemberian dari Allah s.w.t..Dia berikan semua ini untuk memudahkan kita beribadat kerana diberikan rezeki (gaji) yang tinggi..Jangan lalai dan abaikan SOLAT 5 waktu yang hanya perlu dikerjakan 5-7 minit itu; kerana dikhuatiri akan ditarik balik segala nikmat tersebut, lalu merana sepanjang hidup dengan kesusahan..Peliharalah SOLAT selagi Allah SWT masih mentadbir kita.. InsyaAllah..
 
 
Wallahua'lam..~~ 
 
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

Friday, 23 December 2011

Teka-Teki Imam Al-Ghazali

Ahlan Wasahlan!
 
Ape khabar semua?

Bermula hari ni, setiap hari Jumaat CM akan cuba berkongsi kisah2 teladan & perkara2 yang seumpamanya untuk kita sama2 bermuhasabah diri..Okay?
InsyaAllah..
 
 
 
So, citer pertama untuk ari ni adalah
'Teka-Teki Imam Al-Ghazali'..
Kalau boleh CM nak korang sama2 cuba teka ape jawapannyer keh?
Sbb CM akan bagi jawapannyer kemudian..Hehe.,
 
Suatu hari, Imam Al-Ghazali berkumpul dengan murid2nya lalu beliau bertanya teka-teki :
 
Imam Ghazali : "Apakah yang paling dekat dengan diri kita di dunia ini?"
Murid 1 : "Orang tua"
Murid 2 : "Guru"
Murid 3 : "Teman"
Murid 4 : "Kaum Kerabat"
 
Dan jawapan korang?
Imam Ghazali : "Apa yang paling jauh dari kita di dunia ini?"
Murid 1 : "Negeri Cina"
Murid 2 : "Bulan"
Murid 3 : "Matahari"
Murid 4 : "Bintang2"
 
Korang jawab?
 
Imam Ghazali : "Apa yang paling besar di dunia ini?"
Murid 1 : "Gunung"
Murid 2 : "Matahari"
Murid 3 : "Bumi"
 
Korang rasa?
 
Imam Ghazali : "Apa yang paling berat di dunia?"
Murid 1 : "Baja"
Murid 2 : "Besi"
Murid 3 : "Gajah"
 
Ape plak tekaan korang?
 
Imam Ghazali : "Apa yang paling ringan di dunia?"
Murid 1 : "Kapas"
Murid 2 : "Angin"
Murid 3 : "Debu"
Murid 4 : "Daun2"
 
Jawapan korang?
 
Imam Ghazali : "Apa yang paling tajam sekali di dunia ini?
Dengan serentak murid2nya menjawab : "Pedang"
 
Klu korang plak? Korang jawab ape?
 
 
Renung2kan dan selamat beramal! Hehe.,
Eesok CM bg jawapan keh?Tunggu...~~! ^_^
 
 
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

Thursday, 22 December 2011

Cerita Tentang Jujur

Sepasang pakwe makwe yang sedang memandu di highway ayer keroh telah ditahan polis..
 
Pakwe : Ada ape masalah encik?
 
Polis : Anda didapati memandu melebihi 110 km/j
 
Pakwe : Mane ade encik.. Saya baru pandu dalam 100km/j.. Mungkin meter saye rosak kowt..Ngeee~~
 
Makwe : Abang, tak bek tipu..Tadikan abang pandu lebih dari 150 km/j..
 
Polis : Saye juge akan saman encik berkenaan lampu brek encik tidak berfungsi.
 
Pakwe : Eh, ye ke lampu brek saye tak berfungsi? Saye tak perasanla encik.. Mintak mahap ler yer..Nanti saye betulkan..Janji! Ngeee~~
 
Makwe : Abang, kan ke abang da tau lampu tu rosak 2 mgu lepas? Saye sendiri yg bgtau abang..
 
Polis : Saye juge akan saman encik sebab encik tak pakai tali pinggang keledar.
 
Pakwe : Saye baru jer bukak encik..Mase encik tahan saye tadi..
 
Makwe : Abang ni..Kan abang x penah pakai tali pinggang keledar tu..tak baek tpu taw..
 
 
Si pakwe yang tak tahan & bengang dengan kerenah makwenyer terus melenting..
 
 
Pakwe : Weyh, diam ler ko?!Sume ko gi bgtau polis..Ko nak aku kene saman ke hape?! Lurus bangang betol la ko neh! Budusss! Aku tepuk pale ko kang!
 
Polis : Cik, selalu ke pakwe cik marah2 macam ni?
 
Makwe : Takde la..Die jarang marah saye..Kalau marah pon masa die isap ganja jer..
 
 
Kahkahkah! Selamat berhibur...
Wink! Wink! ^_~
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

Wednesday, 21 December 2011

Wordless Wednesday#3

Read More

Sunday, 11 December 2011

6 Truths In Life

Hey peeps! ^^,


Epi weekend? Hope so..
Just a short entry for today..
 
6 Truths Of Life
 
You cannot touch all ur teeth with ur tongue.
All idiots, after reading the first truth try it
The first truth is a lie.
U're smiling now because u're an idiot.
U soon will forward this to another idiot.
There's still a stupid smile on ur face.
 
 
Kekekekeke...,
Juz a simple joke to  help u cheerish ur day..No offend k!^^,
 
Chill & Peace!!!!
Wink! Wink! ^_~
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

Saturday, 10 December 2011

5 Jenis Racun & 5 Penawarnya

Assalamualaikum & salam perpaduan semua!
 
Ari ni CM nak kongsikan 5 jenis racun dalam kehidupan kita sehari2 dan 5 penawarnya.
Sama2lah kita bermuhasabah diri..
v
v
v
 
DUNIA itu racun, ZUHUD itu penawarnya.
v
HARTA itu racun, ZAKAT itu penawarnya.
v
PERKATAAN yang sia2 itu racun, ZIKIR itu penawarnya.
v
Seluruh UMUR itu racun, TAAT itu penawarnya.
v
Seluruh TAHUN itu racun, RAMADHAN itu penawarnya..
v
v
 
 
~Wallahua'lam~
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

Friday, 9 December 2011

Cinta & Kentut

Assalamualaikum & Good Day to all!!!^^,
 
CINTA? KENTUT? Ape kaitan??~
Weh, korang jgn xtau CINTAKENTUT ni sangatlah sinonim ko..
 
Ape yg sinonimnyer??
Lohr, x nampak lagi ke? Aiyokkk...
 
Ha, meh cni nak story wallapek..
 
 
CINTA KENTUT tak boleh ditahan, keduanya boleh jadi lega bila terlaksana..(Wahhh!Ayat xley blah tol..Tapi betol wut..Macam menyeksakan je nak tahan2 kentut nih..Kekekeke~)..
 
CINTA terhalang = Sengsara
KENTUT ditahan = Menderita
 
CINTA tanpa rasa..Bukan CINTA namanya..
KENTUT tanpa bau..Bukan KENTUT namanya..
**Huh???Kalau bukan kentut, xkan sendawa plak kot??..Ouwhhh! Haku da kompius..
 
CINTA itu rapuh, KENTUT itu kental..
CINTA itu parasit, KENTUT itu virus..
 
CINTA diam2 membuat orang mabuk kepayang..
KENTUT diam2 buat orang mabuk kepalang..
 
CINTA bagi kebanyakan orang muda, "Ahhh, CINTA monyet...!"
KENTUT di depan banyak orang, "Sialan, monyet lu...!"
 
Kalau sudah CINTA, "Di manakah engkau duhai kekasih?"
Kalau sudah KENTUT, "Oi! Sape plak yang kentut neh?!!"
 
CINTA berlebih membuat orang terbuai..
KENTUT berlebih membuat orang terkulai..
 
CINTA menyatukan persepsi..
KENTUT menyatukan emosi..
 
Skang perasan x yang CINTA & KENTUT tu ade sinonimnye..
Wakakakakakkakakaka!!! ^o^
 
 
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

21 Reasons Why Best Friends Are Better Than Boyfriend Or Girlfriend






Salam 1 Malaysia!!!
 
Hey peeps! How's ur day???
Hope everythings turn to be good to you.. ^^,
 
Anyway, anybody has a BEST FRIEND?? A boyfriend or a girlfriend as well??
Which one you treasure the most??
*Speaking London berabuk..Ape de hal??I'm learning & trying hard not to be shy of my broken vocabs okay..Lalalalala~~~
 
 
 
 
Sometime somehow BEST FRIENDS are worth it to be treasured compared to boyfriend or girlfriend..You know why??
 
 
Let me tell ya..
 
1. U don't have to call them everyday, just to let them know u are not fighting.
 
2. U don't have an anniversary - u juz sort of "became" BEST FRIENDS.
 
3. When somene calls ur boyfriend/girlfriend ur "partner" it makes u think of marriage. When they call ur BEST FRIEND our partner, it's more like cops.
 
4. U never have to touch ur BEST FRIEND when it's hot outside, but u can still huddle close when it's freezing.
 
5. Ur parents usually like ur BEST FRIEND.
 
6. Ur BEST FRIEND doesn't care if u get fat, u're ugly or if u get an ard haircut.
 
7. U don't have to get jealous of "girls only" night or "guy-only" night coz u are a part of it.
 
8. U can laugh at ur BEST FRIEND with no consequences.
 
9. U can burp/fart in front of ur BEST FRIEND on any occasion.
 
10. U can plan on still having a relationship with ur BEST FRIEND in 20 years.
 
11. Never in ur life will u need "space" from ur BEST FRIEND.
 
12. Ur BEST FRIEND won't be mad if u want some time alone, & will only ask u "what's wrong?" once.
 
13. Ur BEST FRIEND is someone u get in trouble with ; ur boyfriend/girlfriend is someone u get in trouble with if u get in trouble.
 
14. U don't have to get dressed up to go anywhere with ur BEST FRIEND.
 
15. U're allowed to have multiple BEST FRIENDS.
 
16. no one ever spreads rumors or talks about u & ur BEST FRIEND's relationship.
 
17. Borrowing any amount of money form ur BEST FRIEND is okay, no questions asked.
 
18. Ur BEST FRIEND will never refer to u as the ball & chain, the old lady/man, or the whip.
 
19. No one is ever trying to fix u up & blind dates for a new BEST FRIEND.
 
20. It doesn't matter what ur other friends think abou ur BEST FRIEND.
 
21. Ur BEST FRIEND is the first person u call when u get a new boyfriend/girlfriend, & when u break up with them..
 
 
 
So true right..=)
   
 
 
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

Read More

Labels

Advanced Joint Health Tablet Advertorial Affiliate Alfalfa Complex Anti-Aging B Complex Berpantang Cinch Energy Tea Mix Collagen Powder Cyst Depression Detox Energizing Soy Protein ESP GLA Complex Healthy Nutrition Healthy Recipes Info Sihat Kehamilan Kesihatan Kesihatan Kanak-Kanak Kuih Raya 2016 Lazada Lecithin Lifestyle Masalah Lemah Pundi Kencing Motherhood Journey My Pregnancy Journey NON-GMO Nutriferon Obesiti Omega Guard OsteMatrix Parenting Penuaan Performance Drink Personal Placenta Previa Postnatal Pregnancy Pregnancy Tips Prenatal Quotes & Motivations SAARA SAARA Aisyah SAARA Amani SAARA Ariana SAARA Lorea Ombre SAARA Medina Sakit Gigi SEDD Senggugut Set "Milk Booster" Shaklee Set Berpantang Shaklee Set Detox Shaklee Set Energy Booster Set Imune Booster Set Kecantikan Shaklee Set Kehamilan Set Kekal Langsing Set Kencing Tak Lawas Set Kesihatan Sendi Shaklee Set Kulit Cantik Set Mengandung Set Mighty 3 Gems Set Prenatal Set Ramadhan Set Senggugut Set Tenaga Shaklee Shaklee Effect Shaklee Issue Sistemik Lupus Eritematosus (SLE) Sustained Release Vita-C Plus Sustained Release Vita-C Plus™ (500mg) Tempahan Kuih Raya 2016 Tentang Shaklee Testimoni Testimoni Alfalfa Testimoni B Complex Testimoni Enfuselle Hydrating Moisturizer Testimoni ESP Testimoni GLA Complex Testimoni Set Alergik/Resdung Testimoni Set Berpantang Shaklee Testimoni Sustained Release Vita C Testimoni Vitamin C Testimoni Vivix Tip Keibubapaan Tip Penyusuan Tips & Info Kesihatan Tips Dan Petua Tips Kesihatan TIPS RUMAHTANGGA TTC TTCians Vita E Complex Vita-Lea For Children Vitamin E Complex Vivix Vivix®

Copyright © RosmizaAli.Com™ Made with ❤ by azhafizah.com