Cerita Tentang Jujur

by - 10:00:00 am

Sepasang pakwe makwe yang sedang memandu di highway ayer keroh telah ditahan polis..
 
Pakwe : Ada ape masalah encik?
 
Polis : Anda didapati memandu melebihi 110 km/j
 
Pakwe : Mane ade encik.. Saya baru pandu dalam 100km/j.. Mungkin meter saye rosak kowt..Ngeee~~
 
Makwe : Abang, tak bek tipu..Tadikan abang pandu lebih dari 150 km/j..
 
Polis : Saye juge akan saman encik berkenaan lampu brek encik tidak berfungsi.
 
Pakwe : Eh, ye ke lampu brek saye tak berfungsi? Saye tak perasanla encik.. Mintak mahap ler yer..Nanti saye betulkan..Janji! Ngeee~~
 
Makwe : Abang, kan ke abang da tau lampu tu rosak 2 mgu lepas? Saye sendiri yg bgtau abang..
 
Polis : Saye juge akan saman encik sebab encik tak pakai tali pinggang keledar.
 
Pakwe : Saye baru jer bukak encik..Mase encik tahan saye tadi..
 
Makwe : Abang ni..Kan abang x penah pakai tali pinggang keledar tu..tak baek tpu taw..
 
 
Si pakwe yang tak tahan & bengang dengan kerenah makwenyer terus melenting..
 
 
Pakwe : Weyh, diam ler ko?!Sume ko gi bgtau polis..Ko nak aku kene saman ke hape?! Lurus bangang betol la ko neh! Budusss! Aku tepuk pale ko kang!
 
Polis : Cik, selalu ke pakwe cik marah2 macam ni?
 
Makwe : Takde la..Die jarang marah saye..Kalau marah pon masa die isap ganja jer..
 
 
Kahkahkah! Selamat berhibur...
Wink! Wink! ^_~
 
 
Thanks for reading! Klik here to redeem your gifts!(^_^)

You May Also Like

2 Shaklee Lovers Visit

  1. hahahha terlalu jujur pun susahkan.. (^_^)

    ReplyDelete
  2. @Cik mama Hehe..tu la pasal..jujur tu bagos tapi kdg2 terlalu jujur ni menyusahkan org lain plak..huhu~

    ReplyDelete