WARNING! Pengambilan PANADOL ACTIFAST & SOLUBLE Memudaratkan Kesihatan

by - 9:00:00 am




Selamat pagi & Salam 1 Malaysia semua!
Ape kabar ari ni? Ade penin2 or sakit2 kepala?
Jangan!!!!!
 
Jangan ambil panadol actifast or soluble untuk redakan sakit kepala korang tu.. Tak bagos ye..
Knape CM cakap camtu? Ha, meh cni nak kabo..
 
 
Pengambilan panadol ni boleh memudaratkan kesihatan kita pada masa akan datang. Sekarang memangla tak nampak lagi kesan die, tapi untuk jangkamasa panjang tolonglah elakkan dari terlalu bergantung ngan ubat2 ni..
 
 
Meh bace testimoni kat bawah ni :-
“Suami saya bekerja sebagai Jurutera IT di sebuah hospital, di mana pihak hospital sedang menyiapkan pengkalan data untuk pesakitnya. Dia mengenali rapat doktor tersebut. Doktor memberitahu suami saya, apabila mengalami sakit kepala, mereka sendiri tidak sanggup mengambil Panadol atau Paracetamol. Sebaliknya, mereka akan mencari ubatan herba Cina atau mencari altenatif lain.
 
Ini kerana Panadol adalah bertoksik kepada tubuh kita . Ia merosakkan organ hati . Menurut doktor tersebut, Panadol akan tinggal di dalam tubuh selama sekurang-kurangnya 5 tahun . Menurutnya lagi, pernah berlaku seorang pramugari menelan terlalu banyak Panadol semasa kedatangan haid kerana tugasnya perlu berdiri sepanjang masa penerbangan. Dia kini baru berumur 30-an tetapi sudah perlu menjalani rawatan buah pinggang (dialisis) setiap bulan."
 
 
See??? Gerun tak??
 
 
Alternative Treatment ( Tips )
 
Sakit kepala adalah disebabkan ketidak-seimbangan elektron / ion di dalam sel otak .
 
 Sebagai rawatan alternatif, dicadangkan membeli sebotol atau 2 botol minuman isotonik, campurkan dengan air minuman pada kadar 1:1 atau 1:2.
**Mudahnya, secawan isotonik dengan 2 cawan air minuman.
 
 Kaedah lain ialah dengan merendam kaki ke dalam besen yang mengandungi air suam. Ia akan menjadikan tekanan darah menurun dari kepala.
 
 
Extra Info : Panadol adalah sejenis “pain killer”, semakin banyak anda mengambilnya, semakin lama semakin kurang kesannya kepada anda. Bererti anda perlukan dos yang lebih lagi apabila ia kurang berkesan.
Kita semua akan jatuh sakit apabila usia kita semakin meningkat. Untuk wanita, mereka akan melalui pengalaman melahirkan zuriat. Bayangkan mereka akan diberi dos yang kuat apabila terpaksa melalui proses beranak melalui pembedahan.. Jika anda terlalu banyak mengambil Panadol atau Paracetamol sepanjang hidup anda, seperti mereka yang ada migrain, ia akan memberi kesan sifar terhadap kesakitan yang anda alami dan anda memerlukan ubat yang lebih kuat lagi untuk mengurangkan rasa sakit. Adakah anda sanggup diberi dadah yang kuat seperti morfin?
 

P/S : Hargailah kehidupan anda. Fikir sebelum mudah memasukkan ubat yang “biasa” ini ke dalam mulut anda.



You May Also Like

2 Silent Hunter's Footprints

  1. ye ker....ala akak baru jer telan panadol...sakit kepala sangat tadi....tq, atas info .sangat berguna untuk akak... :)

    ReplyDelete
  2. @izan mama mia Sesame.. Act, CM pon slalu sgt telan panadol ni.. Tp skang da takut da..Uhuhu~~

    ReplyDelete