Berjimba Ke Kuala Kangsar Pulak!

by - 10:00:00 pm

Assalamualaikum!

Last weekend, my FIL datang bertandang for lunch.. After lunch, kitorang berjongket plak ke Kuala Kangsar. Takde cari pape pun.. Saje gi jenjalan.. Memandangkan aku pun belum pernah sampai ke sana, so boleh jugak kenal2 tempat orang.. Thanks to my FIL & Mr. Chenta yang sudi bawak aku meronggeng.. Yela, aku kat sini takde kawan.. Nak harap berjongket ngan sape lagi kan.. Sobs! T_T

Ok, hari ni malas nak berceloteh pepanjang.. Korang layan pic jelah ea.. 
Jam besar..
Masjid.. Erm tak tau nama.. Bongok tak bongoknyer aku, dah tangkap gambar bagai nak rak, sekali nama masjid pun aku tak tau.. =_=
FIL & Mr. Chenta sedang mencari kudapan.. 
Hehe.. Kene candid ler plak bapak mertua aku nih.. Tak sedar tu, tengah syok makan rojak buah.. Kekekekek..
Aiskrim roti potong..
Istana lama.. Sekarang dah jadi muzium..
Muzium Diraja Perak..
Lama tak naik bot.. Main redah jer naik, tak tau hala tuju pun.. Ngahahaha! Sila abaikan muka aku yang sememeh.. Malas nak make up..~~
Sungai Perak..
Persiaran Sayong Kuala Kangsar.. Ni dah sampai seberang sungai..
Rasanya macam baru lagi kot tempat2 yg ditunjuk dalam direktori ni.. Sebab kitorang duk pusing2 banyak yang tak buka pun.. Huhu.. Ke sebab weekend? Hmmm..
Aku pun tak tau apa nama bangunan ni..Haha!
Naik bot lagi.. Patah balik ke seberang.. FIL aku taktau pun sebenarnya kitorang dah sampai ke sebeang tadi.. Tengok bot dah nak jalan, laju2 aku lompat masuk.. Sampai terlupa bapak mertua tertinggal kat belakang.. Hampeh tul la aku neh.. Haih!~
Gambar takde motif.. Dah otw balik..




That's all for today! Enjoy viewing! Tata..! ^_^



WRITTEN BY : 

You May Also Like

7 Silent Hunter's Footprints

  1. Yg awak tangkap pic masjid tu,Masjid Ubudiah.Anyways,sy bknla org kuala kangsar,act sll jgk dtg sne.sbb tu sy tau.anyways,klu nk dtg sne gtau la.sy leh jd pemandu arah.psttt sy org Teluk Intan,Perak.pe kate awk dtg sini lak?hehe

    ReplyDelete
  2. sungguh cantik masjid tersebut... :)
    best juga dapat jalan2 dengan keluarga kan.. :)

    ReplyDelete
  3. lama tak g KK...last masa darjah 6 kot..huhu

    ReplyDelete
  4. @Solehah Shamsuddin Hai Solehah! Yezza! Betul2, Masjid Ubudiah.. Now I remember.. Thanks for reminding.. Hehehehe.. La, orang Teluk Intan ke? Kampung suami saya kat Kunci Ayor 4.. Hari tu baru je gi jenjalan ke sana..Siap buat entri lagi.. =)

    http://pape-jer.blogspot.com/2012/05/jongket2-teluk-intan.html

    ReplyDelete
  5. @Riena Haiqal Memang cantik sangat! Tapi tak masuk pun.. Sebab baru lepas solat kat masjid otw ke KK nih.. Takpe next time boleh pergi lagi.. =)

    ReplyDelete
  6. @Edy Zaidi Hehe.. Lama betul dah tu.. Nanti ada masa pergilah lagi.. Manala tau kot dah banyak perubahan berbanding dari masa awak pergi masa kecik2 dulu.. =)

    ReplyDelete
  7. Nurrul tak pernah ke jalan2 dkt Perak lagi..
    takpe2 tunggu pas exam.. round malaysia :D

    ReplyDelete