Nasi Lemak Daun Pisang!

by - 9:41:00 am

Assalamualaikum!

Hey peeps! Morning! Sape kat sini yang suka nasik lemak? Ohh! Aku memang peminat tegar nasik lemak.. The most favourite is nasik lemak daun pisang.. Pergh! Nanges ko klu dapat makan skang nih.. Tetibe craving for this plak.. Haih!~
Zaman skang ni susah nak dapat nasik lemak daun pisang ni kan? Kalau ada pun, daunnya macam tak ikhlas jer nak bungkus.. Pastu rasa belum tentu da boom! Kadang tu rupa dah menarik, sekali rasa ya ampun..! Kadang tu pulak decor tak menarik mana, tapi bila dah masuk tekak... Ooolala..! Bukan setakat menangis ko, meraung terus.. Okay, over.. Haha..!
This is antara nasik lemak daun pisang favourite aku.. See the telur? Aku memang kalau makan nasik lemak telur WAJIB sebiji.. Haha! Tu aku dapat sebijik sebab aku mintak.. Kalau tak, dapat suku tu jela ha.. Mana cukup weyh..! Taktaula kenapa aku suka sangat telur rebus nih.. Padahal telur rebus je pun.. Erm...

Kalau kat Terengganu, asal nak makan nasik lemak jer mesti aku cari yang sambal dia sambal ikan tongkol.. Sebab tak semua tempat dapat nasik lemak sambal ikan tongkol ni tau.. Ikan tongkol tu lagi satu jenis ikan yang paling aku suka.. Slurrp! Lapor weyh.. Cari makanan jap ah! See u..! ^^,v


WRITTEN BY : 

You May Also Like

1 Silent Hunter's Footprints

  1. nmpk sdp la nasik lomak tu...kat opis sy ada jugak camni hrga RM1.30

    ReplyDelete