Kisah Aku & Udang

by - 4:47:00 pm

Assalamualaikum! ^_^

Udang Lipan (gambar ehsan Mr. Google)


Udang bukan sebarang udang.. Udang lipan jolokan diberi.. Wallamak, puitis gila aku ari ni.. Terlebih minum susu ke? Eheks! ^.^

....sebab apa lipan..? Maybe sebab bentuk badannya yang leper macam lipan, tak macam udang biasa.. Teringat pertama kali aku diperkenalkan dengan udang lipan ni..

Masa tu bujang lagi.. Housemate la yang suggest nk masak udang lipan ni. Aku pun on jer la.. Sebab aku sendiri pun tak pernah tengok cemane rupa udang tu.. So, gi pasar malam beli la udang ni.. Balik rebus jer, taruk garam sikit.. Lepas tu tos dah boleh makan..

....yang bestnyer, time nak makan tu bila tengok tang kepala dia macam mentadak la pulak hoi..! Aku anti mentadak dol.. Seriusly aku tak suka mentadak.. Taktaula kenapa aku boleh takut sangat ngan mentadak cinonet tu! Padahal, mentadak tu lagi takut ngan aku kot.. Huh..?

Tapi kan, dah ada depan mata tu macam rugi la plak tak rasa.. Dah la first time tengok.. So aku suruhla housemate aku tolong buangkan kepala udang tu dulu.. Elok jer dia taruk dalam pinggan aku, aku amikla.. Konon nak makan la ni kan.. 

....yang tragisnya.. Korang tau apa jadi..? Boleh pulak aku terkejut sendiri dgn udang tu, padahal bukannya hidup lagi pun.. Terus baling jauh2.. Lepas tu, langsung taknak pegang dah.. Apetah lagi nak makan.. Geli.. Huhu..! Lepas kejadian tu, bila orang sebut je nak makan udang lipan ker nak masak udang lipan ker aku dah naik meremang.. Belum lagi tunjuk depan aku tu.. Gugugu.~~ T_T 


P/S : Korang pernah makan udang lipan ni? Apa rasa dia? Cer citer sket..



10 Reasons Why You Should Go Organic






You May Also Like

12 Shaklee Lovers Visit

  1. err.. mama tak penah makan plak.. tapi nampak cam lebih panjang dr udang bese kan... mesti lagi untung sebab isi dia lg byk

    ReplyDelete
  2. @mama pipie Memang lagi panjang dari udang biasa sebab dia tak melengkung macam udang biasa tu.. Tapi tang isi tu lagi untung udang biasa sebab udang lipan ni leper, kurang isi.. =)

    ReplyDelete
  3. kalau namanye udang mesti sedap kan..lepas ni kalau nak makan kene tutup mata lah kan baru tak geli

    ReplyDelete
  4. hohoooooooooooo nape dipanggil udang lipan??takutla I nak makan u =D

    ReplyDelete
  5. dni lom penah cuba lagi sebab gerun dengan nama dia. haha... selalu tengok kat pasar basah.. tengok pon takot :p

    ReplyDelete
  6. Usah kan makan, sentuh pun belum, setakat tengok dari jauh je hihih

    ReplyDelete
  7. @Azhafizah[フィザ] Kalau dah tau yg tu udang lipan tutup mata pun tak maunya jugak.. Huhu..

    ReplyDelete