Sayang Aku Atau Hartaku?

by - 11:11:00 am

Assalamualaikum! ^_^

Jika anda menyayangi seseorang kerana hartanya, maka anda tidak matang! Itu bukanlah kasih sayang yang sebenar. Anda hanya mengejar kemewahan semata-mata tanpa memikirkan kepentingan keikhlasan dalam sesuatu perhubungan. 

....kasih sayang itu harus seimbang & digarap daripada pengalaman lalu yang mengajar kita untuk menjadi lebih dewasa. Dengan keikhlasan, sudah tentu rasa kasih sayang itu lebih mudah untuk di dalami & dihayati bersama orang2 di sekeliling kita. 

Hubungan berlandaskan harta benda mudah goyah. Jika keinginan tidak dapat dipenuhi, seseorang itu akan cenderung untuk memberontak. 


Fikir-fikirkan & selamat berkasih sayang!^_^




Nak tengok gajah panjat pokok?



WRITTEN BY : 

You May Also Like

8 Silent Hunter's Footprints

  1. betul tu....alhamdulillah...Kancil dapat pasangan yang terbaik dalam hidup kancil

    ReplyDelete
  2. cinta kerana harta x kekallama...

    ReplyDelete
  3. harta tu tak kekal lama pun kan kann .. :)

    ReplyDelete
  4. harta akan habis :D sayang kerana Allah.

    ReplyDelete
  5. @Kancil 8349 Alhamdulillah.. Semoga kekal bahagia sampai ke syurga.. Amin.. =)

    ReplyDelete
  6. @eintan nurfuzie Habis harta, blah la.. Ye dak? Baru ler terlopong.. Haduiii.. Mintakler simpang..

    ReplyDelete
  7. @Yasmin Aris Harta dunia perhiasan sementara je. Saham akhirat tu yang kena jaga.. =)

    ReplyDelete
  8. @Rosalia Buatlah apa sekali pun dengan niat lillahi ta'ala.. InsyaAllah dirahmati sepanjang usia.. =)

    ReplyDelete