Bila Diam..

by - 5:07:00 pm

Assalamualaikum &
Salam Sejahtera! ^_^


Bila diam....kita mungkin disangka bankrup IDEA
Bila diam....kita mungkin dikatakan PENAKUT
Bila diam....kita mungkin disangka SOMBONG
Bila diam....kita mungkin dituduh melawan atau MEMBANGKANG
Bila diam....kita mungkin dikata tak ikut PERKEMBANGAN
Bila diam....kita dikira telah BERSETUJU
Bila diam....kita mungkin dicop BODOH
Bila diam....kita dianggap tak pandai berMASYARAKAT
Bila diam....kita disangka tak mahu TERLIBAT
Bila diam....kita dikatakan beRAHSIA
Walhal....hakikatnya hanya DIAM ITU LEBIH BAIK





WRITTEN BY : 

You May Also Like

12 Silent Hunter's Footprints

  1. dari bersuara dan menunjukkan kebodohan.. baik diam..hehehe..ada orang nampak lebih pandai bila diam..

    ReplyDelete
  2. Betul tu.. Banyak bercakap tapi klu sekadar bercakap kosong baik diam jer.. Buat tambah dosa jer klu tersalah cakap nanti.. =)

    ReplyDelete
  3. diam tu kan bagus..muhasabah diri...jgn la diam sbb mengata yg bkn2 dlm hati ^_^

    ReplyDelete
  4. diam bila terasa..hehe. silent is more better.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ada time perlu bersuara, kita bersuara.. Ada time kita tak perlu bersuara, so lebih baik diam kan? :)

      Delete
  5. Diam tu lebih baik dari segala galanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Tapi jangan pulak bila cikgu tanya soklan kat skolah pun nak diam.. Kekekeke.. ;p

      Delete
  6. diam jgn disangka bodoh .. sebab diam lebih baik. tp bukan diam simpan dendam la. hihi

    ReplyDelete
  7. Diam-diam ubi berisi takpe.. Hehe.. =)

    ReplyDelete