Beberapa Kesalahan Berhari Raya

by - 11:59:00 am


Assalamualaikum..

Klik Untuk Tumbesaran





WRITTEN BY : 

You May Also Like

28 Silent Hunter's Footprints

  1. kebanyakan kesalahan ni kita tak rasa pun sbb dah biasa buat, muhasabah u diri gak ni ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bila dah eksaited sangat beraya memang tak perasan apa dah.. Sama2lah kita bermuhasabah diri.. =)

      Delete
  2. itu la kan.. raya2 jugak..tp mesti ada tata tertibnya.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Paling penting jangan membazir tak ketahuan hala.. Hehe.. =)

      Delete
  3. kadang2 kite leka dengan kemeriahan raya kan. huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu lah pasal.. Sebab tu lah bermula dari puasa tu lagi dah belajar bersederhana.. Ni tak, kadang tu sampai melimpah ruah lauk pauk, borong kuih muih lagi kat bazaar 4,5,6 jenis.. Sudahnya tak abis.. Kalaulah pikir2 balik keadaan mereka yang kurang bernasib baik ni, mesti rasa sedih & insaf..

      Delete
  4. thanks untuk peringatan tersebut...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2.. Peringatan untuk diri sendiri jugak ni.. =)

      Delete
  5. hehehe best!! tgok kartun neh. bagus kan kalau nak sampaikan mesej tu melalui kartun okja!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu la.. Pendekatan yang senang orang nak baca & faham.. =)

      Delete
    2. tengsss yer cik mieza konpiden lerr sikittt kank. kalau dah gtw dia suh gak speking london. speaking p lerr. tapi dia dah tahu dahh kita memang tak bagus dlm bi. tengssss tau!! celik akal dah neh

      Delete
    3. Sesama.. MM pon bukannya terer sangat speaking london nih.. Kadang tu main hentam jugak.. Hak2! Janji orang paham.. Bedal saja.. Ngeh3! ^_~

      Delete
  6. kebanyakkan yg disebut diatas sgt betul. jom kita mengubahnya.. :)

    ReplyDelete
  7. hoooo..bese daa skng..aiseh2..kena beringat nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2 kita saling ingat mengingati ye.. ^^,

      Delete
  8. Biasalah, bila dh raya sumer lupa diri

    ReplyDelete
    Replies
    1. Excited.. Kadang2 terlupa apa yang perlu & apa yang tidak.. =)

      Delete
  9. Betul2.. raya sekarang tak sama mcm dulu :/

    *apa2 pun bersederhana dlam semua perkara :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak pon memang dari dulu lagi dah dididik bersederhana.. Langsir, sarung kusyen, cat rumah, perabot semua tu jarang pon bertukar.. Recycle jer mana yang masih elok.. Janji bersih & kemas.. Still nampak baru kan? ^__^

      Delete
  10. hehe...sengih sorg zie baca gamba tu :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sengih lucu ke sengih ada maksud tu yunk? Tetttttt... ;p

      Delete
  11. Replies
    1. Hehe.. Macam ada terkena batang idung sendiri pun ye jugak.. Kekekeke.. ;p

      Delete