TIP Sihat Yang Ringkas

by - 2:48:00 pm

Assalamualaikum! ^_^

Aku ada terbaca beberapa tip untuk sihat ni. Ringkas sangat. Rasanya elok jugak aku kongsikan dengan semua.. Jom baca! ^^,


  • Bawang Putih : Bagi sesiapa yang belum tahu, bawang putih adalah ibu kepada semua penawar. Penyelidik dari Liverpool mendapati bahawa 5 ml ekstrak bawang putih mampu merendahkan tahap penyakit yang disebabkan oleh bahan kimia sehingga 48%.




  • Gandum : Pastikan menu harian anda turut mengandungi khasiat tinggi bijirin. Makanlah produk gandum penuh. Ambil sekurang-kurangnya 4 kali dalam seminggu. Tindakan ini mampu merendahkan risiko anda mendapat kenser sehingga 40%.




  • Ikan : Jangan lupa makan ikan. Ianya sangat disyorkan untuk hidup sihat. Kajian telah mendapati bahawa mereka yang kerap makan ikan kurang mendapat penyakit jantung berbanding mereka yang jarang mengambilnya.




  • Teh : Cubalah juga teh! Teh sememangnya bagus. Kesan perlindunga dalam teh diakui berkesan untuk mengurangkan risiko poenyakit serangan jantung.




  • Kulit : Jagalah kulit anda. Sentiasa pakai losyen tabir suria terutama ketika anda ingin berjemur di bawah terik matahari.


Harap dapat berkongsi sedikit tip yang berguna ni. ^^,




WRITTEN BY : 

You May Also Like

6 Silent Hunter's Footprints

  1. pka tak suka makan bawang putih tp suka makan i. huhu ;))

    ReplyDelete
  2. thats why husna suka mkn bwang putih..
    cup! yg sudah dimasak..=)
    *Alhamdulillah..nasib baik xdak masalah bau badan..>.<

    thanx for sharing..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bagus2! MM baru nak belajar makan bawang putih.. Teh tu hari2 boleh jer telan.. Hehe..

      Delete