PUTEH Oh PUTEH!

by - 5:53:00 pm

Selamat petang semua ! Macam dah beberapa hari tak berupdate kan blog ni ? Macam ? Memang dah berhari pun tak berusik.. Ngahahha! Nak kata sibuk idok ler sibuk mana.. Ade jer duk jenguk2 blog ni ha.. Tapi sekadar menjelajah ke blog kengkawan jelah.. Nak update blog sendiri jauh sekali.. Kahkahkah !


Comey tak si PUTEH ni ? Hikhik.. Kalau sape2 penah terbaca status aku kat FB pasal si PUTEH MUEZA tempoh hari, ni lah dia makhluk itu.. Tido nak sodap2 yo si kocik ni.. See the bakul tempat tido dia ? Siap ngan bunga beriben bagai aku hiaskan..


PUTEH ni asalnya anak kucing liar yang selalu datang makan kat umah aku. Mak dia lah yang bawak dia ni makan kat umah aku.. Setiap pagi mesti tercongok depan pintu dapur mintak makan. Hui, time kecik2 bukan main liar lagi ko. Jenuh aku buat baik nak bagi jinak. Nan harom dia nak layan. Jangan kata nak pegang nak dukung, nak gi dekat pun tak boleh. Aku rasa mungkin sebab dia fobia ngan manusia coz budak2 kat belakang umah ni suka pukul kucing2 liar ni.. Kesian...


Skang dah jadi kucing peliharaan aku dah.. Si MAMA bunting lagi. Mulalah cengey tak keharuan. Asal nampak je anak2 dia mualalah dia dah marah merengus2.. Oh! MAMA tu nama panggilan aku bagi kat ibu si PUTEH ni. Hehe.. ^^,


PUTEH ada abang tau.. Nama dia BOOLAT a.k.a GENDUT.. Hikhik.. Tapi abang dia tak duk ngan aku. Aku nak bela, tapi liar boleh tahan gak tu. Pepagi dia datanglah teman PUTEH main2.. Makan kenyang2.. Dah petang2 kang dia baliklah.. Ntah balik mana pun aku tak tau.. Nanti aku stori pasal si BOOLAT plak ekk ? ^_^




P/S : Masa aku tangkap gambar ni, si PUTEH tengah demam.. Mata berair, hidung tersumbat.. Kesian sampai skang selsema tak baik2.. 







WRITTEN BY : 

You May Also Like

24 Silent Hunter's Footprints

  1. comelllnyeee...i loiikeee cat!tp x leh bela dah sebab ada asma =(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalnya asben MM pon tak tahan bulu kucing.. Tapi lelama dia layankan ajer coz cik puan bini takleh idup takde kucing.. Ngehehehe..

      Delete
  2. haha..eksyen je dya dgn tempat tidow dya tuu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Awal2 jer dia nak tdo dalam tu.. Skang nak tdo ngan orang je.. Pagi2 korek lubang idung kitorang mintak makan.. Heheh..

      Delete
  3. wah..comel..boleh jodohkan dengan kucing gua :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh.. Kucing lu jantan ke betina Caer ?

      Delete
  4. syok btl si putih bah.lawa lagi tu tmpt tidurnye.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Suka betul dia tdo dalam tu.. Skang agak nya dah makin membesar, tak selesa dah tdo dalam tu lama2.. Kejap2 je dia lepak kat situ, pastu dia kuar menjulur tdo atas lantai.. Hehe..

      Delete
  5. amboiii... posing dlm bakul..nmpk mcm buai dia pulak...comelnye puteh.. =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tu ler.. Eksyen sungguh muka itu.. Hehe.. =)

      Delete
  6. comelnya si putih tempat tidur pun buat MV jelous

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. Act, bakul gtu rembat kat umah MIL.. Kesian kat Puteh tdo atas lantai.. Rembat ler bakul tu sebijik.. Ngeh3!

      Delete
  7. comelnyer kucing tu....amboi tmpat tido dia lawa kemain hehe

    ReplyDelete
  8. Replies
    1. Tenks aunty Ayu kata PUTEH.. Hehe..

      Delete
  9. ya ampunnn siap ada bakul lg utk di baring ek? sooo cute!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. Kesian dia duk tdo atas lantai kesejukan.. Tu yang rembat bakul ni kat umah MIL.. Haha!

      Delete
  10. comelnya..mmg putih btol la :)

    ReplyDelete
  11. haiiii putehhhh...hihihi :)) abg pulak..nk tgk gendutttttt...hihihi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nanti free2 MM up citer pasal si gendut plak ye.. =)

      Delete