DIAM..

by - 9:01:00 pm

 photo AssalamualaikumRose_zpsfa96a7bc.jpg

Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi komen 
Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam menegur 
Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam memberi nasihat 
Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam memprotes 
Terkadang kita hanya perlu DIAM dalam mempersetujui 

TETAPI 

Biarlah DIAM kita mereka fahami ertinya
Biarlah DIAM kita mereka terkesan maknanya
Biarlah DIAM kita mereka maklum maksudnya
Biarlah DIAM kita mereka terima tujuannya

KERANA

DIAM kita mungkin disalah tafsir
DIAM kita mungkin mengundang syakwasangka
DIAM kita mungkin silap diterjemah
DIAM kita mungkin tidak membawa apa-apa maksud

JUSTERU ITU

Jika kita merasakan DIAM itu terbaik, seharusnya kita DIAM
Namun seandainya DIAM kita bukanlah sesuatu yang bijak,
Maka berkatalah sehingga mereka DIAM..



NOTE : Ikutlah resmi ubi.. Diam2 ubi berisi.. Jangan jadi tin kosong.. Bunyi jer bising, tapi takde isi..



You May Also Like

5 Silent Hunter's Footprints

  1. Nice lah Dian nie kak !! :)
    Adik pun setuju... diam biar ikut tempat dan masanya.. :)

    ReplyDelete
  2. setuju tu mieza, kena bijak dalam buat sesuatu tindakan...samada kita diam, or suruh orang lain dok diam...nak bising, pi main jauh-jauh, hehe...

    ReplyDelete
  3. macam mana sekalipun, diam adalah satu perkara yang terbaik di dalam kehidupan kita :)

    ReplyDelete
  4. yup.. adakalanya kita perlu berdiam diri dlm sesuatu perkara.. tgk pd situasinya mcm mana....

    ReplyDelete