Pulang Beraya!

by - 9:00:00 am

Hai korang! Selamat Hari Pekerja & selamat bercuti..! Ini adalah entri autopublish ye.. Semasa korang sedang membaca entri ini, Mieza sedang dalam perjalanan pulang ke kampung untuk beraya. Yeay! Raya! Haha..!

Pilihanraya Umum yang ke-13 tinggal lagi beberapa hari jer kan? Saja balik awal, nak tengok kemeriahan kempen pilihanraya kat kampung. Kira, raya lah juga kan? Kihkihkih.. Mieza balik sorang2 jer sebab incit chenta mengundi kat Ipoh. Membujang lagi lah laki aku seminggu.. Huhu~~


Di kesempatan ini juga, Mieza nak kongsikan dengan semua 7 Langkah Pengundian Yang Perlu Dipatuhi Semasa PRU13 nanti. Semua dah tau kan? Sekadar peringatan supaya tak menggelabah di hari kejadian.. =)


7 Langkah Pengundian PRU13 :

  1. Sila masuk apabila dibenarkan oleh polis yang mengawal di pintu masuk.
  2. Serahkan Mykad / Dokumen Pengenalan dan silp semakan kepada kerani pengundian pertama. Tunjukkan tangan untuk diperiksa dan dipastikan tiada calitan dakwat kekal pada jari.
  3. Bergerak ke hadapan kerani pengundian kedua. Letakkan tangan di atas pad dakwat kekal untuk calitan jari dan tunggu nama anda dipanggil.
  4. Selepas jari ditandakan dengan dakwat kekal dan sebelum kertas undi dikeluarkan, kerani pengundian pertama akan membuat tanda pada nombor dan nama anda dalam buku daftar pemilih. Dapatkan kertas undi daripada kerani pengundian ketiga.
  5. Maju ke petak undi dan tandakan X pada ruang calon dalam kertas undi anda. Pilih satu calon sahaja.
  6. Masukkan kertas undi ke dalam peti undi masing-masing untuk Dewan Undangan Negeri dan Parlimen.
  7. Keluar segera dari tempat mengundi.


*Semua proses pengundian diperhatikan oleh Ejen-Ejen Calon yang bertugas*
**Sekiranya ada pertanyaan atau memerlukan bantuan, sila rujuk kepada ketua tempat mengundi** 


SELAMAT MENGUNDI!!! ^_^


NOTE : Perhatian kepada Cik Honney & Deqla Manjew, sila hantarkan details anda seperti yang dinyatakan dalam entri INI (Cik Honney) dan INI (Deqla) ke 019-5327438 dengan kadar segera.



You May Also Like

4 Silent Hunter's Footprints

  1. safe journey mieza.. berdebor ni nak mengundi. hehe..

    ReplyDelete
  2. alah kite sabtu pagi baru balik. wuwuuuu.

    tapi kite balik dengan akram. wiwiiiii. sebab akram orang johor jugak. wiwiiii lagi. kekeke. lempang kang wana ni. hihihi

    neves nak mengundi! maklumlah pes time. haha

    ReplyDelete
  3. CiM dah mengundi 2 kali sebelum ni. cuma kali ni berdebar sikit bila ada sesi berinai jari.

    ReplyDelete
  4. teringat dulu jadi kerani undi..hihi...undi adalah rahsia? hurm..nmpknya skng ni bukan lagi rahsia.. huhu...

    ReplyDelete