Mentari Muncul Lagi.. ^__^

by - 12:28:00 pm

 photo AssalamualaikumRose_zpsfa96a7bc.jpg




Akhirnya mentari muncul lagi.. Rasa sebak di dada bila bangun pagi tadi buka tingkap, buka pintu nampak cuaca sangat cerah. Dongak ke langit, nampak langit membiru mula kelihatan. Tompokan awan kecil memutih mula muncul.. Tiada lagi kabut gelap kehitaman. 

Hari-hari mendung nan suram sudah berlalu. Jerebu yang melanda makin beransur pulih. Terus semak status IPU hari ini. Alhamdulillah, bacaan IPU di sekitar Jalan Tasek, Ipoh telah menurun ke 51* dan kembali ke paras sederhana. Hujan rahmat yang turun dua hari lepas telah membawa jerebu pergi..

Terima kasih Allah kerana menurunkan hujan di bumi Malaysia ini. Sesungguhnya ENGKAU lah yang Maha Pengasih Lagi Maha Mengasihani. Fenomena jerebu kali ni sangat terkesan di hati. Kita semua boleh lihat kekuasaanNYA kan? Allah Maha Besar.. Mieza dapat lihat & dapat rasa.. Tapi tak tau lah korang.. 

Teringat lagu band favourite dulu-dulu. SLAM : MENTARI MUNCUL LAGI.. Layannnnn! ^_~






NOTE : Semoga hari-hari mendatang terus cerah dan ceria seperti hari ini..





You May Also Like

4 Shaklee Lovers Visit

  1. jerebu mengingatkan kita kepada keindahan alam ciptaan Allah :)

    ReplyDelete
  2. cantik view.. pndai mieza snap pic.. alhamdulillah... lega rasanya bla jerebu dah kian pergi.. ;)

    ReplyDelete
  3. saya paling suka yg pic no2 tu..=)

    Kat taipingpn alhamdulillah...=)
    esok saya n p ipoh, EON station18..=)
    jerebu takdak ble la jalan...=)

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah. Rindu dah nak tgk awan. Matahari pon dah kembali sihat.

    ReplyDelete