Kepada Wanita..

by - 8:00:00 am

 photo AssalamualaikumRose_zpsfa96a7bc.jpg

Kepada wanita..

Jika kamu menganggap lelakimu adalah pelindung, maka berjalanlah di sampingnya. Bukan di depan untuk mendahului atau di belakang untuk kecundang..

Kepada wanita..

Lelaki itu keras. Tetapi ketika ia menyayangi seseorang, maka ia bisa menjadi lemah bahkan hancur hanya kerana patah hati..

Gambar Hiasan Sumber Google

Kepada wanita..

Lelaki itu kebanyakannya tidak suka diatur-atur. Maka bahasa yang paling mudah agar ia mengerti adalah memahami apa yang ia perlukan, bukan memerintah atas apa yang kita mau, apa lagi memaksanya..

Kepada wanita..

Cemburunya lelaki adalah perlindungan berupa kerisauan dan takut akan kehilangan yang kadang ia sendiri pun tidak bisa menjelaskan kenapa cemburu itu ada, meski caranya terkadang berlebihan..

Kepada wanita..

Lelaki sejati adalah ia yang tak akan membiarkan wanita nya menangis kerana apa hal pun..

Kepada wanita..

Bukan hanya wanita yang ingin dimengerti. Lelaki juga sama. Walau terkadang mereka keras kepala, tetapi pengertian dari seseorang yang mereka sayang adalah salah satu kebahagiaan yang sangat bererti..







NOTE : Sekadar berkongsi agar semua wanita lebih memahami hati lelaki kerana kita sebagai manusia biasa terkadang dalam tak sedar ada melukakan hati lelaki terutama suami kita. Lelaki ni pula jenis tak tunjuk kalau dia sedih atau terluka. Jadi, marilah kita sama-sama belajar memahami hati suami kita agar rumahtangga harmoni sepanjang masa.. =)



You May Also Like

8 Silent Hunter's Footprints

  1. huhuhu betol3. kite kadang2 pon terlepas pandang dengan akram asyik je nak ikot kepala kite sendiri. bile sedar cepat2 mintak maaf kat die. hihihi

    ReplyDelete
  2. indahnya kata2.. betapa lelaki dan perempuan saling memerlukan.. saling berkasih sayang.. yg penting saling memahami...=)

    ReplyDelete
  3. kadang lelaki sukar dipahami..hehehe

    ReplyDelete
  4. kaum lelaki memang sukar difahami.. huhu..

    ReplyDelete
  5. kadang-kadang kite tak mampu untuk menjadi apa yang mereka mahu. tapi, selagi ada untuk mencuba, teruskanlah mencuba . kan !! (^_~)

    ReplyDelete
  6. sekali lelaki sayang sorang pompuan, selamanya pompuan tu ja di hatinya..;-)

    ReplyDelete
  7. I like this. Nice sharing kak ^^

    ReplyDelete