Ahad Pertama November.. Syukur..

by - 12:04:00 pm

Ahad Pertama November.. Syukur | Ada apa dengan Ahad pertama November? Hehe.. Takde apa pun. Saja jer buat tajuk macam gitu. Tak tau nak tulis tajuk apa. Boleh gitu? Mihmihmih! Ahad means weekend, hari untuk bersantai2 bersama keluarga.. Belah pantai timur & Kedah Ahad tu hari 1st kerja setiap minggu.. So, bertabahlah kerja dengan seikhlas hati ye.. Hehe..


Buat kerja biar ikhlas orang kata kan. Kalau tak ikhlas hasil yang kita dapat dari kerja tu pun tak berkat. Jadi, ikhlas2kanlah hati kita tu. Jangan tau nak komplen jer. Teringat zaman kerja dulu, akulah kot orang yang paling kuat komplen. Huhu.. Antara ciri2 orang tak bersyukur macam tu lah. Tapi tu dulu. Sekarang ni dalam proses mendidik hati supaya lebih ikhlas & sentiasa bersyukur dengan rezeki & nikmat yang Allah bagi. Sikit banyak tetap perlu bersyukur. Betul tak?


Tak susah pun nak bersyukur ni. Ucapkan Alhamdulillah setiap kali bangun dari tidur sebab masih dipinjamkan nafas & roh serta diberi peluang memperbaiki kekurangan diri.. Ucapkan Alhamdulillah setiap kali lepas tunaikan solat kerana masih diberi peluang untuk mengadap Sang PENCIPTA & kerana masih diberi peluang mendekatkan diri kepadaNYA. Ucapkan Alhamdulillah setiap kali selesai membaca Al-Quran kerana masih diberi peluang untuk membasahkan lidah dengan ayat2 sucinya.. Ucapkan Alhamdulillah, setiap kali lepas makan kerana masih diberi rezeki makanan, kerana masih diberi nikmat kenyang, kerana masih diberi nafsu lapar untuk makan. Esok2 dah sakit, satu2 nikmat tu Allah tarik.. Masa tu dah takde selera nak makan, nak bangun pun dah takde tenaga. Ucapkan syukur kerana dikurniakan kesihatan yang baik juga.


Ucapkan syukur di mana2 & bila2 masa pun kerana nikmat Allah tu sangatlah luas. Kat mana2 kita pergi pasti ada nikmat yang Allah bagi yang kita jarang2 perasan.



NOTE : Everyday May Not Be Good.. But There Is Something Good In every Day.. =)

You May Also Like

9 Shaklee Lovers Visit

  1. Alhamdulillah....masih diberi bernafas dengan percuma di ahad november pertama

    ReplyDelete
  2. betul tu..kena bersyukur =) alhamdullillah

    ReplyDelete
  3. baca entri mieza ni pun dah buat cikna ucap Alhamdulillah.. thanks dear.. ;)

    ReplyDelete
  4. syukur alhamdulillah...terima kasih krn mengingatkan.. alhamdulillah juga krn dianugerahkan sahabat mcm Mieza ... terima kasih byk2 utk dana yg Mieza beri tu.. sedikit sebyk dpt kurangkan beban utk Momon..

    ReplyDelete
  5. Nice sharing mieza..thanks sbb mengingatkan yer.. =D

    ReplyDelete