Mantapkan "Perisai" Tubuh Dengan Cara Semulajadi

by - 7:30:00 am

Mantapkan "Perisai" Tubuh Dengan Cara Semulajadi | Sistem pertahanan badan (sistem imun) kita adalah sangat penting dalam membantu mempertahankan badan secara semulajadi dari sebarang jangkitan kuman, bakteria, dan virus seperti H1N1, Avian Flu, SARS, serta virus demam dan selesema.

Nutriferon Shaklee, Kelebihan Nutriferon Shaklee

Namun di zaman serba moden, serba ringkas & serba nak cepat sekarang ni memang sukar kita nak kekalkan sistem imun yang sihat dan berkualiti macam orang dulu-dulu. Yela, zaman sekarang orang semua tau nak benda2 yang lagi boleh lagi nak segera lagi nak simple. Semuanya nak cepat jer kan?  Ni semua gara2 tuntutan kerja dan waktu yang makin hari makin terhad. Bila dah macam tu waktu rehat pun dah tunggang langgang.. Tidur tak cukup, nak bersenam pun takde masa, makan makanan pulak semua yang jenis diproses segera.


Tuntutan zaman yang semakin maju ni buat kita makin hari makin stress.. Dan dalam tak sedar, tekanan hidup inilah yang menjadikan sistem imun kita semakin lama semakin lemah. Tu yang mudah kena selsema, batuk, demam semua tu. Tapi kita tak sedar kan? Asal sakit jer cari ubat, makan ubat. Lepas tu dah okay, terus buat aktiviti harian macam biasa.

Nutriferon Shaklee, Kelebihan Nutriferon Shaklee

Sedikit fakta berdasarkan hasil penyelidikan berkenaan tekanan hidup dari segi mental dan fizikal yang boleh melemahkan sistem imun :-

  • Menjelang 2017, peluang seseorang untuk mendapat kanser dijangka melebihi 50% 
  • Kematian disebabkan penyakit berjangkit bertambah 2 kali ganda dalam masa sedekad lalu 
  • Kematian disebabkan penyakit berjangkit antara usia 25-44 tahun telah meningkat 6 kali ganda
  • Sejuta orang mati setiap tahun kerana keracunan makanan
  • 50,000 tan antibiotik digunakan setiap tahun di seluruh dunia ke atas manusia, haiwan dan tumbuhan
  • 1 dalam nisbah 3 orang menghidap alergi
  • Kita mula mengalami secara purata 3 kali selesema dalam setahun 


Selalu kita dengar orang duk sebut, "Mencegah lebih baik dari merawat".. Betul tak? Bila tanya jer, semua angguk kepala tanda setuju. Tapi sebenarnya takde pun yang praktikkan apa yang disebut2 tu.. Masing2 sibuk dengan dunia sendiri, kejar sana, kejar sini, kerja dah tak tau limit..dah takde istilah limit kerja 8 jam sehari.. Yela zaman sekarang ni semuanya duit, kalau tak kerja kuat terukla kita ye tak? Nak2 pulak bagi yang hidup di bandar2 besar tu.. Kos sara hidup makin lama makin meningkat.. Jadi nak tak nak kena jugak kerja. Pedulik pasal kesihatan semua tu.. Huhu..

Nutriferon Shaklee, Kelebihan Nutriferon Shaklee

Tapi sesibuk mana pun kita, kesihatan tetap perlu dititik berat. Nak sihat senang jer. Jaga kesihatan sistem imun kita dulu.. Automatik yang lain2 akan maintain sihat. Macamana nak jaga kesihatan sistem imun? Nutriferon jawapannya! Sepertimana perkara2 yang kita nak simple, segera, & jimat masa, macam tu lah mudahnya jaga kesihatan sistem imun dengan Nutriferon. 1 stick sehari dah memadai.. Mudah & cepat..! Tengah2 siap nak pergi kerja pun boleh ambil..


Jadi apa tindakan kita? Berdiam diri dan berpeluk tubuh? Biar jer tubuh kita ni terdedah kepada ancaman? Atau terus bertindak dengan mencari solusi kepada isu kesihatan ni? Tepuk dada tanya hati.. Mungkin sekarang ni kita masih sihat dan takde tanda2 bakal sakit.. Tapi sistem imun yang kat dalam tubuh kita ni kita tak tau, kita tak nampak.. Ada yang cakap, "Ala sakit makanlah ubat.. Farmasi kan banyak.. Klinik 1 Malaysia pun dah bersepah2 dah skang.. Apa ada hal!".. Ubat dan suplemen berbeza sama sekali ye.. Boleh baca sini kalau rajin.. Tapi jika itu pilihan anda, Mieza tak boleh nak cakap apa.. Semua dah besar panjang, dah tau fikir mana lebih baik.. Cegah atau rawat?? 




NOTE : Kesihatan Kita Tanggungjawab Kita.. Sayangilah Tubuh Kita..! ^_~


You May Also Like

0 Silent Hunter's Footprints