Doa Mohon Elak Banjir

by - 9:15:00 pm

Doa Mohon Elak Banjir | Alhamdulillah, masih berpeluang update. Lappy dah nazak sangat dah.. Adapter terbakar.. Nasib ada adapter dari lappy MIL ni.. Kebetulan plak ngam2 size kabelnya.. Sempat la cas lappy ni & update blog jap.. Huhu..


Terkini keadaan banjir yang melanda pantai Timur terutamanya Pahang & Terengganu makin teruk & membimbangkan.. Johor pun teruk jugak kan? Sedih teringatkan nasib ahli keluarga kat sana. Niat nak balik kampung terpaksa ditangguhkan since semua jalan dah ditutup.. Duduk kat umah ni hati tak tenteram bila fikir keadaan mangsa2 banjir kat sana.. Tambah menyedihkan bila pusat2 pemindahan pun turut sama dinaiki air.. Dan terkini dengar khabarnya Kemaman dah isytihar darurat.. Hanya mampu berdoa agar keadaan di kawasan2 yang dilanda banjir ni segera surut & semoga tiada insiden yang meragut nyawa berlaku.. T_T


Sedih tengok keadaan di sana lebih2 lagi yang ada anak kecil & org2 tua.. Tu yang kita nampak.. Bagaimana pula nasib haiwan2 yang dilanda banjir? Bila tengok anak2 bulus kat umah ni, sedih sangat terkenangkan nasib2 haiwan di sana.. Apalah jadi kat haiwan2 tu.. T_T


Jadi di kesempatan ni, Mieza nak mintak jasa baik semua untuk sama2 doakan agar keadaan di sana kembali pulih secepat mungkin.. Semoga semuanya selamat & baik2 saja di sana..






NOTE : Setiap detik hati gundah gulana menantikan perkembangan keadaan di sana.. T_T


You May Also Like

21 Silent Hunter's Footprints

  1. diistihar darurat.. makin teruk tu..sama2 kita berdoa agar x turun hujang lagi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, semua dah kembali normal.. Tapi tetap kena berjaga2 dengan gelombang kedua ni.. Huhu..

      Delete
  2. selamat pagi kak Mieza..mari sama2 kita mengaminkan doa di atas..semoga banjir cepat reda dan org pantai Timur semua selamat..Amin.

    ReplyDelete
  3. Mudah mudahkan doa kita dimakbulkan Allah SWT.Jangan berhenti berdoa.

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Teruk tak teruk, semua barang letrik rosak kot.. Huhu..

      Delete
  5. Replies
    1. Kucing memang pandai berenang Lieya.. Hehe..

      Delete
  6. Sian kat anak2 kecil dan org2 tua. Bertabahlah buat mangsa2 banjir.

    ReplyDelete
  7. Memang betul musim tengkujuh kali ini antara yang paling buruk dalam sejarah. Saya nak balik
    Johor pun terpaksa di tangguh dulu , bimbang tersangkut dalam banjir. Mudah-mudahan semua segera pulih seperti sedia kala.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak gaya, next month la pulak baru leh balik kampung.. In Shaa Allah.. =)

      Delete
  8. semoga semuanye selamat..inshaa Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah, semuanya selamat kecuali barang2 letrik.. =)

      Delete
  9. Moga semuanya kembali pulih cepat..

    ReplyDelete
  10. Sama2 kita doakan
    walopun kita tak kena...tapi cuba hulur mana yg mampu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye, betul tu Aine.. Tak mampu dari segi material, bantulah dari segi doa.. =)

      Delete