Bibimbap.. Omnomnom!

by - 7:34:00 am

Bibimbap.. Omnomnom! | Ini namanya pengaruh mata.. Kalau orang yang anti Kpop mesti kata ni pengaruh Kpop.. Apa2 saje yang berkaitan dengan Korea mesti kata pengaruh Kpop bla bla bla.. Sampai ke makanan pon terkena tempias pengaruh Kpop jua.. Ish2! Janganla cenggitu.. Inikan salah sebahagian daripada culture.. Apa salahnya kita cuba mengenali culture negara lain.. Salah satunya melalui makanan.. Sama juga dengan mereka yang berasal dari negara selain Malaysia, diorang pon mencuba makanan2 tradisional kita.. Tak mati ponnnn.. 

Bibimbap, Makanan Tradisional Korea
Bibimbap.. Salah satu makanan tradisional Korea..
Bercakap pasal makanan ni, bukan makanan2 dari negara Korea je yang Kak D selalu terliur, makanan dari Jepun macam bento pon salah satu yang jadi kegemaran jugak. Paling Kak D suka ialah Karai Chicken Bento.. Sampai selalu la jugak dulu experimen sendiri buat kat rumah.. Bergigih sangat cari beras Jepun/Korea..  Makan pon dalam mangkuk, pakai chopstick kami hubby wifey kat rumah.. Ko rase? ^_^".. Alaa, dia macam ayam masak pedas je pon.. Tapi diorang biasa masak ada tambah minyak bijan.. So pandai2la alter sampai jadi rasa ala2 karai tu.. Dah lama tak buat sejak dah pindah ni.. Boleh la ni diusulkan kelak.. Kihkih!


Korang ada tak apa2 makanan atau masakan dari negara lain yang korang suka makan? Kalau ada resipi bagus jugak.. Boleh la share sekali.. Kak D pon teringin jugak nak try.. Jom share2 resipi jom! 

You May Also Like

1 Silent Hunter's Footprints

  1. Makanan feveret den ni. sedapnya dah lama tak makan ni.

    ReplyDelete