Berpantang : 44 Hari, 100 Hari, 6 Bulan Dan Setahun

by - 8:51:00 am

Berpantang : 44 Hari, 100 Hari, 6 Bulan Dan Setahun | Tudiaa aih... Kemain panjang tempoh berpantang seorang ibu bersalin. Bukan mudah nak patuh tempoh berpantang ni sampai setahun uols.. Kena kental mental dan emosi.. Gugugu~


Pantang 44 hari, pantang keluar rumah.. Kakak awal2 bersalin dah berarak ke hulu ke hilir siap kena tahan wad kali kedua lagi.. Kira dalam masa 16 hari ni, boleh bilang dengan jari je berapa hari kakak berpantang & berehat sepenuhnya di rumah. Huhu~

Sebelum bersalin lagi Pak Diamond dah forward tempoh waktu berpantang ni.. 

Sepanjang berpantang ni kakak mandi macam biasa je. Guna air paip. Adalah 2,3 kali mandi air suam.. Aduhaii... Tu pun dah langgar pantang.. Tsk! -..-" Tapi paling mencabar masa berpantang ni bagi kakak ialah bab makan. Lama tu nak kena pantang makan. Dah la begitu, bercanggah2 pula pendapat tentang apa yang boleh dimakan & apa yang tak boleh dimakan.. Huhu.. Sabar & bertabah je la seorang maktang ni. Huhu~


You May Also Like

0 Shaklee Lovers Visit