Cara Semulajadi Mantapkan Perisai Tubuh

by - 7:00:00 am

Cara Semulajadi Mantapkan Perisai Tubuh | Hujung2 tahun macam ni kalau belah Pantai Timur dah masuk musim tengkujuh. Musim tengkujuh, musim banjir. Biasa waktu2 macam ni lah macam2 penyakit mudah merebak. Kalau antibodi tak kuat, memang mudahlah badan dijangkiti penyakit. So kakak nasihatkan pastikanlah diri kita sentiasa diperisaikan dengan baik.


Bagaimana Memperisaikan Diri Secara Semulajadi ?
Sekarang ni ada macam2 produk organik & semulajadi yang boleh bantu tingkatkan sistem imun tubuh kita. Salah satunya ialah produk2 makanan tambahan (suplemen) semulajadi Shaklee! 

Antara rangkaian produk Shaklee yang sangat bagus untuk membantu mempertingkatkan sistem imun tubuh ialah NutriFeron®, Sustained Release Vita C Plus™, Garlic Complex, dan Zinc ComplexTapi hari ni MD nak berkongsi dengan korang semua tentang NutriFeron®


NutriFeron® adalah produk yang dipatenkan dengan campuran ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun. Ia adalah sejenis formula yang membekalkan perlindungan imun tubuh harian yang tinggi. Ramuan proprietari berasaskan ekstrak tumbuh-tumbuhan semula jadi ini dihasilkan daripada biji labu, bunga kesumba, biji plantago dan kudup bunga bebuas Jepun.


Kalau korang nak tau, dalam badan kita ni ada sejenis protein yang penting untuk sistem pertahanan tubuh iaitu interferon. Badan kita lemah & mudah dijangkiti penyakit adalah disebabkan oleh kekurangan nutrien yang menggalakkan penghasilan interferon dalam badan kita. NutriFeron® dicipta bagi memenuhi keperluan nutrisi untuk merangsang penghasilan interferon sekaligus memantapkan fungsi imun tubuh kita.  


8 Manfaat NUTRIFERON® Terhadap  Tubuh :-
  1. Mengukuhkan sistem imun dalam masa 3 hari — ia adalah satu-satunya interferon semulajadi di dunia. Kajian telah menunjukkan bahawa interferon mampu untuk merangsang dan meningkatkan keseluruhan sistem imun badan dengan menghubungi pembunuh semulajadi di dalam badan untuk tindakan: T-sel, B-sel, dan macrophage.
  2. Melawan kanser dan tumor — interferon semulajadi mengandungi polisakarida aktif yang merangsang dan mengaktifkan immunoglobulin untuk melawan tumor dan sel-sel kanser. Juga, ia boleh mengurangkan ketidakselesaan semasa rawatan kemoterapi.
  3. Melindungi dari influenza — ia mengimbangi reponses imun alahan alam sekitar dan pencemaran udara, berkesan melindungi kemudaratan oleh pelbagai virus, mikrob, termasuk demam, selsema, alahan, keradangan dan influenza.
  4. Meringankan tekanan dan kelesuan — membantu mengatasi kelesuan yang disebabkan oleh kebimbangan, tekanan, keletihan, dan gaya hidup aktif.
  5. Melambatkan penuaan — formula unik Nutriferon® merangsang pengeluaran macrophage dalam usaha untuk mengurangkan radikal bebas, virus dan kuman pesat. Oleh itu, sel-sel menjadi lebih sihat.
  6. Mengurangkan infeksi oleh pesakit hepatitis B dan C — keberkesanan Nutriferon® dalam memerangi virus boleh mengurangkan jangkitan dan mengurangkan sebarang ketidakselesaan, misalnya, kembung, mual, dan muntah pesakit Hepatitis B dan C.
  7. Mengurangkan simptom Menopous — membantu mengurangkan masalah yang timbul kerana menopaus seperti darah tinggi, kolestrol tinggi, peredaran darah dan pelbagai masalah lain.
  8. Mengurangkan simptom PMS — terbukti secara klinikal dalam mengurangkan gejala-gejala yang disebabkan oleh ketidakseimbangan sistem endokrin iaitu menstrual cramps, sakit-sakit belakang, tender breasts, jerawat, keresahan, masalah tidak dapat tidur dan mood swing.


8 Manfaat NutriFeron Shaklee


NutriFeron® dipek dalam sachet2 kecil (stik) untuk memudahkan pengambilan. Caranya mudah saja! Boleh terus tuang ke bawah lidah & hisap2 sampai larut. Atau boleh juga kalau nak tambah dalam minuman kegemaran korang seperti jus oren.


Untuk 1 pek NutriFeron® ni, harganya ialah RM181.25 sahaja. 1 pek ada 30 stik. Tahan untuk penggunaan selama sebulan jika diambil 1 stik sehari. SMS/Whatsapp ke 019-5327438 untuk sebarang pertanyaan atau pembelian. ^_~



You May Also Like

1 Shaklee Lovers Visit

  1. Ramai jugak yg promote shaklee dlm blog. Jangan lepas peluang.

    ReplyDelete